Zmena organizácie online stretnutí (február – marec 2021)

Počas najbližších dvoch mesiacov budeme robiť stretnutia trochu inak. Chceme, aby boli hlavne o zábave a radi by sme uvítali nových hostí, z ktorých sa možno stanú členovia. Viac už v ozname nášho prezidenta, Vlada Kasardu.

Toastmasters afterparty

Noví členovia sú pre klub esenciálni, potrebujeme ich aby sme rástli a napredovali. Našim cieľom je vytvoriť kratšie a atraktívnejšie stretnutia. Chceme oslovili široké publikum, kamarátov, kolegov, známych i ostatných ľudí v online priestore. Ak sa nám podarí vzbudiť záujem u hostí, je vyššia šanca, že nás sami oslovia a stanú sa členmi. Nasledujúce pravidlá boli sformulované s takýmito smerodajnými bodmi pre náš klub:

I. SPOLU RASTIEME – chceme získať nových členov

II. SPOLU SA BAVÍME – Toastmasters má byť relax, nie práca

III. SPOLU SME Toastmasters! – všetci si aktívne promujeme stretnutia a klub

  1. Mení sa frekvencia stretnutí na týždenné

  2. Stretnutia budú každý pondelok

    (Za ZOOM platíme fixnú sumu mesačne, chceme využiť potenciál online prostredia)

  3. Začiatok o 18:00. Príchod členov medzi 17:55-18:00

  4. Prvých 15 min. stretnutia je venovaných na zoznámenie sa s hosťom, doladenie technických vecí a obsadenie kvantitatívnych úloh

  5. Koniec stretnutia 19:15

    (Cielime na kratšie a uvoľnenejšie stretnutia do 75 min max!)

  6. Moderátori sa budú striedať nasledovne:

    • Február: A, B, A, B
    • Marec: C, D, C, D

    (Zavádzame model dvojtýždennej rotácie moderátorov. Ten umožní moderátorovi po jeho prvom vystúpení zapracovať spätnú väzbu od súhrnného hodnotiteľa. Pri terajšom modeli rotácie sa moderátor dostal k opätovnému moderovaniu o niekoľko týždňov/mesiacov. Moderovať môžu len členovia, ktorí úspešne ukončili 1. level Pathways)

  7. Na stretnutí budú 2 pripravené prejavy

    (Celkovo je 8 prejavov do mesiaca = väčšia príležitosť pre vás napredovať v projektoch)

  8. Rečník s pripraveným projektom je povinný si sám nájsť hodnotiteľa v dostatočnom predstihu pred stretnutím a informovať ho o projekte:

    • Hodnotiteľovi pošle projekt, hodnotiaci hárok
    • Konzultuje s ním, na aké body by sa mohol hodnotiteľ zamerať počas hodnotenia
  9. Moderátor improvizácii:

    • Prednostne vyvoláva členov klubu, ktorí nerečnili
    • Od členov sa očakáva, že budú rečniť a výzvu moderátora neodmietnu
    • Hostí priamo neoslovuje, všeobecne ich môže vyzvať či nemajú záujem vystúpiť

    (V online prostredí sa nám priame presviedčanie neosvedčilo, môže byť vnímane ako nátlak od ľudí z neznámeho prostredia)

  10. Organizácia stretnutia – Moderátor – miesto – čas

    Na najbližšie 2 mesiace zavádzame voľnejšiu organizáciu. Fixne sa určujú moderátori ktorí budú vopred známi a budú dočasne plniť aj úlohu predsedajúceho. Rečníci sa budú ďalej hlásiť cez easy-Speak. Hlásia svoj prejav i hodnotiteľa.

    Ostatné kvantitatívne úlohy

    • Časomerač
    • Gramatický korektor
    • Zberač slovnej vaty
    • Strážca pozornosti
    • Moderátor improvizácii
    • Hodnotiteľ improvizácii
    • Súhrnný hodnotiteľ

    Budú obsadzované na začiatku stretnutia. Na to je vyhradených prvých 15 minút, resp. čas 17:55-18:15.

  11. V záujme každého člena klubu by malo byť promovanie stretnutia

    Chceme spoločne naplniť naše ciele. Chceme spraviť reklamu nášmu klubu Toasmtasters Košice ako v Košiciach tak aj na Slovensku. Je super pocit rozprávať pred kamarátmi a známymi a ukázať im čo ste dosiahli v klube. Pochváľte sa svojimi nadobudnutými vedomosťami.

    Hovorte o klube, pozývajte osobne, píšte chytľavé statusy, natočte si videjko a spropagujte váš nadchádzajúci projekt. Naučme sa rozprávať na kameru a propagujme sa v online priestore. Je to veľký potenciál.

  12. Hore uvedené zmeny potrvajú do konca marca. Verím, že za zabavíme.

Vladimír Kasarda

prezident klubu Toastmasters Košice